9febr. zaterdag Kaikoura

12 februari 2019 - Leithfield, Nieuw-Zeeland

We zijn om 10u vertrokken richting Kaikoura het was een mooie route en de rit werd wat spannend doordat het benzine lampje oplichtte en het volgende tankstation 50km verderop was. We hadden geen idee hoeveel benzine we hadden en hoelang we nog konden rijden. Cheviot gehaald op onze laatste benzine en de tank volgegooid zodat we daarna makkelijk de camping in Peketa, 7km voor Kaikoura, hebben gehaald. We kregen een prachtige plek aan zee, kon niet mooier. Zie foto's 'S middags gingen we meteen naar Kaikoura om ons bij het visitors centre te laten informeren over Whale watching en dolfijnen spotten. We konden de volgende dag mee op de boot Whale watching. Voor het zwemmen met dolfijnen kwamen we op een wachtlijst, konden wel mee om ze te bekijken van de boot af. We hebben daarna Kaikoura verkend en zijn op een biergarden lekker gaan lunchen. Ik had de heerlijkste grote groene mosselen en Jojs calamaris. Boodschappen gedaan en weer terg naar de camping genoten strand zee en zon. 'S avonds frans gedineerd, stokbroodje brie, wijntje.

1. Meike:
    12 februari 2019
    Super gaaf! Een onvergetelijke ervaring!
    Liefs van ons
  2. Anja:
    13 februari 2019
    Wat een mooie verhalen, heerlijk! Groene mosselen, nooit van gehoord maar wat zien ze er mooi uit!