10 febr. nog steeds in Kaikoura

12 februari 2019 - Leithfield, Nieuw-Zeeland

Jojs zat al om 5.35uur paraat om de dolfijnen te spotten vanaf onze camping, ik vanaf 6uur. Met de koffie! De zonsopgang was om 6.10uur en heel mooi. Helaas dolfijnen niet gezien. We zijn om 9u een wandeling gaan maken op de Kaikoura peninsula om de zeehondjes te spotten. Het was een mooie hoge wandeling langs de kust. Er waren heel wat zeehondjes te zien op de rotsen onder ons. We waren blij dat we zo vroeg waren ivm de warmte en de mensen die we om 12u allemaal tegen kwamen. Daarna hebben we een paar uur op het strand gelegen en gelezen, zodat we om 16 klaar waren om de boot op te gaan voor de Whale watching. We zijn een half uur onderweg geweest over 2 meter swell en 25 knopen wind. Er was een severe warning voor zeeziekte en idd. om ons heen werd er flink gekotst. We hebben 1Whale gezien een sperm whale, hij was even boven water en dook toen weer onderwater. Hij liet toen zijn mooie staart zien, prachtig gezicht. Op de terugweg hebben nog wat dolfijnen v.a. de boot gezien. Een mooie ervaring.