11febr. leaving Kaikoura

12 februari 2019 - Leithfield, Nieuw-Zeeland

We werden om 10u gebeld dat we mee konden zwemmen met de dolfijnen, als we dat wilden, we hebben maar ja gezegd. We hebben ons eerst voorbereid, dat we daarna meteen door zouden gaan naar Hanmer Springs. Eerst getankt!, boodschappen en koffie gedronken. Om 12 uur hebben we ons gemeld en in een wetsuit gehesen. Na goede instrukties mochten we naar de boot. Nadat we uitgevaren waren zagen we al snel dolfijnen, we moesten onze duikbril opzetten en flippers aan doen en als de toeter ging mochten we het water in springen. Dat hebben we 3 keer mogen doen. Het was een geweldige ervaring: overal dolfijnen op over naast, ze kwamen steeds weer terug. Je moest zingen roepen om ze te lokken. Ik zong steeds , visje visje in het water.... en ze kwamen zowaar ook nog! Daarna hebben we de wetsuits uitgetrokken, we boften heel erg met het warme weer konden gewoon in badpak blijven kijken naar de dolfijnen die nog constant om de boot heen zwommen. Dusky dolfins. Het was een ervaring om nooit te vergeten. Daarna nog even wat gedronken en voor we op pad gingen het was al 17.30u nog even fish and chips gegeten, waarop ik in 1 keer naar Hanmer Springs kon rijden. Het was een prachtig avond! Avondlicht op de bergen en ook erg rustig kwamen bijna niemand tegen. Een freecamping gevonden bij een bos in Hanmer Springs helaas met veel sandflies, dus op tijd het bed in. Maar na zo'n enerverende dag was dat niet erg.

1. Marie:
    12 februari 2019
    Wat een fantastische reis beleven jullie toch!
    Ga zo verder . . .
  2. Vera:
    13 februari 2019
    Zeker mooie ervaring met dolfijnen zwemmen. Gaaf hoor.
  3. Anja:
    13 februari 2019
    Hahaha, fish and chips na zwemmen met dolfijnen! 🤣