dagje relaxen in Greymont en daarna op naar Frans Jozef Glacier

1 februari 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

De 29 ste was een zonnige dag op het strand, bulderende zee, lekker lezen. Jojs kan haar rust niet vinden en ging naar de "city". Ik heb drie kwartier meegelopen ben toen weer terug gegaan, er was niets. Maar Jojs vond haar Wilderness track heeft er lekker gelopen en kwam een leuke Nieuw Zeelandse tegen die haar een lift terug gaf.

De volgende dag op weg naar Franz Josef, we stopten onderweg 10 km voor Franz J. bij Wataroa voor een uitkijk. Daar bleken ze ook helikopter vluchten te doen. We besloten deze te nemen en wat een spectaculaire vlucht, samen met een Zwitsers echtpaar. De bergen waren groots, uiteindelijk geland op de Mt Tasman naast Mt Cook. In de sneeuw en het was gewoon warm, wat een belevenis. Zie foto's. Hierna besloten we een camping te zoeken om alles even in te laten werken, we vonden deze enkele km verder plaatsje Gillies beach. Die lag op een onverharde weg waar je over 11km zeker een half uur deed. Maar een mooi plekje, nog een wandeling gemaakt en snel de camper in wat een sandflies! Maar wat een dag!