6febr Pinquins of geen Pinquins dat is de vraag.

6 februari 2019 - Ashburton, Nieuw-Zeeland

We zijn vanochtend om 10u vertrokken naar Oamaru, omdat we daar ook een mogelijkheid hadden om de geel oog pinquin te zien. We kwamen rond het middaguur aan in een voor ons onverwacht leuk stadje waar we een uurtje hebben rond gelopen. Het was een oud haven stadje waar de gebouwen nog oud waren gebleven en gebruikt werden als winkeltjes van soms oude ambachten. Helaas kregen we te horen dat de pinquins mogelijk 's avonds om 22u tevoorschijn zouden komen, waardoor we besloten hebben om toch door te rijden aangezien het weer ,16 graden, niet aantrekkelijk genoeg was om daar te blijven rond hangen, het waait nl. vaak en veel. Onderweg nog een tussen stop gemaakt in Caroline bay waar het niet echt strandweer was. Wel hebben we daar een " pinquin" gezien. We besloten om nog maar een stukje door te rijden zodat we niet zo ver meer hoeven voor Christchurch ,daar willen we een camping aan zee nemen en van het mooie weer genieten wat na morgen weer boven de 20 graden wordt. Uiteindelijk in Ashburton beland, waar we in een leuke grote plaatselijke kroeg wat hebben gedronken en later gegeten.

1. Wim:
    6 februari 2019
    Julie hebben de pinguïn in ieder geval gezien op het verkeersbord!
  2. De Nees:
    6 februari 2019
    En ook nog een roze flamingo gezien 8er de kassa.
    Heeeeel apart land. Geef mij maar Twente ha ha.
    Heffun en lebberz.
  3. Ellis:
    6 februari 2019
    Leuk meiden. Ik had het een weekje niet gevolgd maar ik ben weer bij. Wat fijn allemaal. Jojs, je haar zit nog goed :-) dikke kus girlzzz
  4. Ilse:
    6 februari 2019
    Gelukkig hebben jullie genoeg alternatieve, wel of geen pinguïn. Heerlijk genieten
    Knuffel
  5. Karen:
    7 februari 2019
    heel erg leuk steeds zo'n stukje Nieuw Zeeland mee te beleven!
  6. Ellen Pot:
    10 februari 2019