18 jan. waiheke island

18 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na weer een lange vliegreis van Kuala Lumpur naar Auckland, kwamen we om 16 uur aan. Na enig gepuzzel de taxi genomen naar het hotel, bleek toch verder en onhandig met de bus. Daar aangekomen, heel vriendelijk verwelkomd met een upgrade van de kamer, nu eigen douche, heerlijk. Daar ben ik meteen onder gegaan en zomer kleren aan gedaan! We zijn toen de buurt gaan verkennen: niet de meest aantrekkelijke buurt,maar wij vonden een geweldige eettent. "De secret Thai garden". Daarna kon je mij opvegen, wat heb ik lekker geslapen in een bed!! Ipv de vliegtuigstoelen.

Volgende dag onze eerste echte dag in Nieuw Zeeland hadden we besloten om naar het Waiheke eiland te gaan. De stad trok ons niet zo en dit was een aanrader. We zijn met de ferry gegaan en die deed er een half uur over en toen kwamen we op een prachtig heel rustig eiland. We hebben de bus naar de andere kant van het eiland genomen, zodat we dan meteen het hele eiland hadden gezien. Hebben daar heerlijk twee uurtjes aan het strand doorgebracht, het was bewolkt, maar heerlijke temperatuur 23 graden, daar gaan we voor! Prima dag om te wennen aan de warmte.

Morgen gaan we de camper halen (spannend) en van plan naar Waihi Beach te rijden ons eerste doel.